נפתלי בזם אמנות יצירה ישראלית

מיצירות האמן

דמות גבר שנות ה 50- נדיר / בזם נפתלי

רוחב: 51 אורך: 67
מק"ט: 14924

אריה מעל ירושלים / בזם נפתלי

רוחב: 130 אורך: 120
מק"ט: 14771

פמוטים / בזם נפתלי

גובה: 76 רוחב: 72
מק"ט: 10757

הצבר,שנות ה- 70 / בזם נפתלי

רוחב: 60 אורך: 45
מק"ט: 14268

העולה החדש וסולם יעקב / בזם נפתלי

רוחב: 60 אורך: 73
מק"ט: 14164

זוג בסירה- מוקדם / בזם נפתלי

רוחב: 73 אורך: 53
מק"ט: 13754

התיישבות / בזם נפתלי

רוחב: 73 אורך: 92
מק"ט: 13760

ילד, שנות ה-50 / בזם נפתלי

רוחב: 40 אורך: 56
מק"ט: 12915

בגד הצער / בזם נפתלי

רוחב: 50 אורך: 65
מק"ט: 12710

סדרת ההתישבות / בזם נפתלי

רוחב: 87 אורך: 91
מק"ט: 11735

העולה החדש / בזם נפתלי

רוחב: 45 אורך: 61
מק"ט: 11726

אריה ודג / בזם נפתלי

גובה: 46 רוחב: 37
מק"ט: 11785

דמות בנוף / בזם נפתלי

רוחב: 57 אורך: 40
מק"ט: 11723

נוף / בזם נפתלי

רוחב: 57 אורך: 39
מק"ט: 11683

זוג / בזם נפתלי

רוחב: 67 אורך: 48
מק"ט: 11681

נערה בערום - נדיר - 1950 / בזם נפתלי

רוחב: 27 אורך: 45
מק"ט: 11662

זוג עולים חדשים / בזם נפתלי

רוחב: 67 אורך: 47
מק"ט: 11643

דמות שנות ה-70,נדיר / בזם נפתלי

רוחב: 54 אורך: 81
מק"ט: 11258

זוג בנוף / בזם נפתלי

רוחב: 52 אורך: 110
מק"ט: 11121

זוג / בזם נפתלי

רוחב: 32 אורך: 24
מק"ט: 10645

ארבעת המינים / בזם נפתלי

רוחב: 75 אורך: 79
מק"ט: 10310

מלאכים בשמיים / בזם נפתלי

רוחב: 90 אורך: 72
מק"ט: 10160

נפתלי בזם הינו מחשובי האמנים הישראלים ויצירתו היא מעמודי התווך של האמנות המקומית.

בראי תולדות האמנות הישראלית, יצירתו של בזם אשר נפרשת על פני שבעה עשורים, עמדה במרכז אמנות "הריאליזם החברתי" של שנות ה-50 ולאחר מכן במרחבי הסימבוליזם האישי או הלאומי.

בזם יצר שפה אישית של סימנים וסמלים בעלי משמעות אשר שרתו אותו ואת יצירותיו. הוא תיאר את השואה והתקומה, העלייה וההתיישבות וקשר בין דמויות ואירועי התנ"ך לבין המקומיות הישראלית.

שבעת הקנים, פמוט/ים, דג השבת, הקישוט המקודש של בית הכנסת ועוד - בזם השתמש ברכיבים אלה כנקודת המוצא שממנה ניתן ליצור הילה קסומה שבה האובייקט הופך למיתוס, והסימן הופך לכתיבה איזוטרית. עבודתו עשירת זיכרונות אשר לעתים קרובות לובשת צורה של "תת המודע" האישי שלו.

בזם הוא צייר שעבורו היצירה היא לא פחות מאשר עברה הפואטי של המציאות.

הוא מרגיש את הנוכחות של המהגרים הרואים רק את המדבר, הוא מתעמת עם העולים החדשים ועם ההיסטוריה של אבותיהם, כשהוא נותן להם עוד פעם אחת את תחושת ההמשכיות במדינת ישראל שבה כל כך הרבה זמן היה רק חלום עבורם.

 

יצירותיו נמצאות באוספים רבים בארץ ובעולם.